نرمافزار باربرگ سامانهای است برای صدور بارنامه الکترونیکی بارهای درون شهری که به مدیریت حمل و نقل و دریافت یارانههای سوخت کمک میکند. این سامانه به صورت وبسایت و اپلیکیشن برای اندروید ارائه شده است، اما تا کنون نسخه رسمی و اختصاصی برای آیفون (iOS) منتشر نشده است.
دانلود برنامه باربرگ برای ایفون
برای استفاده از برنامه باربرگ برای ایفون، باید بدانید که اپلیکیشن باربرگ به صورت رسمی برای آیفون منتشر نشده است؛ اما کاربران آیفون میتوانند از نسخه وب باربرگ یا باربرگ تحت وب استفاده کنند. این نسخه وب که از طریق سایت باربرگ به آدرس baarbarg.ir قابل دسترسی است، امکانات کامل سامانه باربرگ را در اختیار کاربران قرار میدهد و نیازی به نصب اپلیکیشن نیست.
برای دانلود باربرگ برای ایفون به صورت اپلیکیشن اختصاصی فعلاً امکانپذیر نیست، اما میتوانید از طریق مرورگر گوشی خود وارد سایت باربرگ شده و از برنامه باربرگ نسخه وب بهرهمند شوید. نصب سامانه باربرگ برای کاربران آیفون به این شکل است که بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن، از طریق وب باربرگ خدمات صدور بارنامه، مدیریت بار و مشاهده سهمیه سوخت را دریافت کنند.
اپلیکیشن باربرگ بیشتر برای اندروید عرضه شده است و نسخه جدید باربرگ و برنامه باربرگ گازوئیل نیز در این سیستم عامل قابل دانلود و نصب است. برای کاربران اندروید، دانلود و نصب برنامه باربرگ به راحتی از طریق سایت باربرگ یا بازار و گوگل پلی امکانپذیر است.
بنابراین، اگر شما کاربر آیفون هستید و به دنبال دانلود باربرگ برای ایفون هستید، بهترین راه استفاده از سامانه باربرگ سوخت به صورت نسخه وب است. این سامانه باربرگ تحت وب امکاناتی مانند صدور بارنامه الکترونیکی، ثبت اطلاعات بار و راننده، مشاهده سهمیه سوخت و بیمه بار را فراهم میکند و به راحتی از طریق سایت baarbarg.ir قابل دسترسی است.
خلاصه نکات مهم:
برنامه باربرگ برای ایفون به صورت اپلیکیشن رسمی وجود ندارد.
کاربران آیفون باید از نسخه وب باربرگ یا باربرگ تحت وب استفاده کنند.
سایت باربرگ (baarbarg.ir) مرجع اصلی استفاده از سامانه باربرگ است.
نصب سامانه باربرگ برای آیفون به معنای استفاده از نسخه وب است.
برنامه باربرگ نسخه وب تمامی امکانات لازم را ارائه میدهد.
برای اندروید، دانلود و نصب برنامه باربرگ و برنامه باربرگ گازوئیل از سایت باربرگ امکانپذیر است
برای کاربران آیفون، امکان استفاده از باربرگ به صورت نسخه وب (از طریق مرورگر) وجود دارد و میتوانند بدون نصب اپلیکیشن، به سایت باربرگ مراجعه و خدمات مربوط به صدور بارنامه را دریافت کنند. بنابراین اگر شما کاربر آیفون هستید و میخواهید از باربرگ استفاده کنید، باید از طریق سایت رسمی باربرگ (baarbarg.ir) وارد شوید و از نسخه تحت وب استفاده نمایید.
خلاصه:
باربرگ سامانه صدور بارنامه الکترونیکی برای حمل بار درون شهری است.
اپلیکیشن باربرگ فقط برای اندروید موجود است.
کاربران آیفون باید از نسخه وب باربرگ استفاده کنند.
استفاده از سایت باربرگ امکان صدور بارنامه و مدیریت بار را فراهم میکند.
اگر نیاز به آموزش نصب یا استفاده دارید، منابع آموزشی و ویدیوهای راهنما نیز در سایتها و آپارات موجود است.
در صورتی که به هر دلیل نتواستید با گوشی آیفون خود باربرگ دریافت کنید، کافی است تا از طریق تماس تلفنی با شماره 09363660478 در ارتباط باشید.
در زمان ثبت نام و دریافت باربرگ ممکن است که با پیغام هایی مواجه شوید که ثبت نام شما را به تاخیر بیندازد. و یا مانع از ثبت نام شما شود. در زمان مشاهده چنین پیغام هایی کافی است تا با شماره تلفن 09363660478 تماس بگیرید. برخی از رایج ترین پیغام های خطا در زمان ثبت نام باربرگ که کاربران با آن ها مواجه می شوند. به صورت زیر است:
به دلیل عدم رعایت قوانین مربوط به ثبت باربرگ، حساب کاربری بمدت 16 ساعت و 18 دقیقه در بلاک لیست قرار گرفت.
دسترسی شما به این عملیات به علت تخلف و عدم رعایت ظوابط ثبت بارنامه شهری مسدود شده است.
خطایی رخ داده است، لطفا به پشتیبانی تماس بگیرید.
تعرفه این خدمات تعریف نشده است.
به دلیل عدم رعایت ظوابط ثبت باربرگ ، دسترسی شما مسدود گردید.
بدلیل عدم رعایت قوانین مربوط به ثبت باربرگ، حساب کاربری شما به بمدت 3 ساعت و 59 دقیقه در بلاک لیست قرار گرفت.
بدلیل عدم رعایت قوانین مربوط به ثبت باربرگ، حساب کاربری شما بمدت 3 ساعت و 59 دقیقه در بلاک لیست قرار گرفت.
کد دو مرحلهای باربرگ یکی از ابزارهای امنیتی مهم در سامانه ثبت باربرگ است که به منظور افزایش امنیت و جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی در فرآیند ثبت بار باربری به کار میرود. این کد به عنوان یک لایه اضافی احراز هویت، پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، از کاربر خواسته میشود تا یک کد موقتی که معمولاً به گوشی موبایل یا اپلیکیشن احراز هویت ارسال میشود را نیز وارد کند. این روش به نام احراز هویت دو عاملی یا احراز هویت دو مرحلهای شناخته میشود و امنیت حساب کاربری را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. در صورتی که موفق به دریافت کد دو عاملی باربرگ نشدید، کافی است تا از طریق تماس با شماره 09363660478 کد دو عاملی باربرگ خود درا دریافت کنید.
باربرگ، یک کد منحصر به فرد است که برای هر باربری در سطح شهر صادر میشود و به عنوان سند الکترونیکی حمل بار عمل میکند. این کد به رانندگان و شرکتهای حمل و نقل کمک میکند تا از یارانههای دولتی مانند سوخت و بیمه بهرهمند شوند و همچنین امکان ردیابی و پیگیری محمولهها را فراهم میآورد.
دو نوع باربرگ اصلی وجود دارد:
باربرگ روزانه: برای کالاهایی استفاده میشود که جابجایی آنها کمتر از یک روز طول میکشد. این نوع باربرگ معمولاً برای کالاهای با حجم کم کاربرد دارد و ثبت آن به صورت روزانه و محدود به یک باربرگ در روز است.
باربرگ حقیقی: برای کالاهای با وزن و حجم بیشتر که حمل آنها بیش از یک روز طول میکشد استفاده میشود. این نوع باربرگ شامل اطلاعات کامل فرستنده، گیرنده، راننده، خودرو، مشخصات کالا، مبدأ و مقصد است و برای دریافت آن باید مراحل ثبت نام و احراز هویت دقیقتری طی شود.
با توجه به اهمیت امنیت در سامانه باربرگ، استفاده از کد دو مرحلهای هنگام ثبت باربرگ، به ویژه باربرگ حقیقی، الزامی است. این کد به عنوان یک لایه امنیتی اضافه، از دسترسی غیرمجاز جلوگیری میکند و تضمین میکند که فقط افراد مجاز بتوانند باربرگ ثبت کنند. عدم ثبت کد دو مرحلهای میتواند منجر به مسدودی حساب کاربری شود و مشکلاتی در دریافت سهمیه سوخت و سایر خدمات مرتبط ایجاد کند.
مزایای استفاده از کد دو مرحلهای باربرگ عبارتند از:
افزایش امنیت حساب کاربری و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز
کاهش احتمال جعل باربرگ و سوءاستفادههای احتمالی
تضمین صحت و اعتبار اطلاعات ثبت شده در سامانه
حفظ حقوق رانندگان و شرکتهای حمل و نقل در دریافت یارانهها و خدمات دولتی
برای استفاده از کد دو مرحلهای در سامانه باربرگ، معمولاً پس از ثبت نام و ورود به حساب کاربری، کاربر باید گزینه فعالسازی احراز هویت دو مرحلهای را انتخاب کند. سپس کد موقتی به شماره موبایل یا اپلیکیشن احراز هویت ارسال میشود که باید هنگام ثبت باربرگ وارد شود. آموزشهای تصویری و ویدئویی متعددی برای نحوه ثبت باربرگ و فعالسازی کد دو مرحلهای در دسترس است که میتواند به کاربران کمک کند.
باربرگ نقش مهمی در صنعت حمل و نقل ایران ایفا میکند و ارتباط مستقیمی با مسائل مالیاتی دارد. این سند الکترونیکی که به عنوان بارنامه درونشهری نیز شناخته میشود، نه تنها برای دریافت سهمیه سوخت ضروری است، بلکه در تعیین مالیات شرکتهای حمل و نقل نیز تأثیرگذار است. در این مقاله، به بررسی جامع ماهیت باربرگ، انواع آن، چگونگی تأثیر بر محاسبات مالیاتی، و راهکارهای بهینهسازی مالیاتی با استفاده صحیح از باربرگ میپردازیم.
انواع باربرگ و کاربردهای آن
باربرگها به دو نوع اصلی تقسیم میشوند که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند و میتوانند تأثیرات متفاوتی بر محاسبات مالیاتی داشته باشند:
باربرگ روزانه: این نوع باربرگ برای جابجایی کالاهایی با حجم کم که در مدت زمانی کمتر از 24 ساعت حمل میشوند، مورد استفاده قرار میگیرد. باربرگ روزانه عمدتاً در محدوده داخل شهری کاربرد دارد و برای محمولههای کوچک و سبک مناسب است. از نظر مالیاتی، درآمدهای حاصل از این نوع باربرگ باید در اظهارنامههای مالیاتی به صورت روزانه ثبت و گزارش شوند تا محاسبات مالیاتی با دقت بیشتری انجام شود.
باربرگ حقیقی: این نوع باربرگ برای حمل و نقل کالاهایی با حجم و وزن بیشتر (تا 10 تن) که مدت زمان جابجایی آنها بیش از 24 ساعت است، مورد استفاده قرار میگیرد. باربرگ حقیقی میتواند در محدوده بین شهری یا داخل شهری کاربرد داشته باشد و برای محمولههای سنگینتر مناسب است. درآمدهای حاصل از این نوع باربرگ نیز باید در اظهارنامههای مالیاتی به دقت ثبت و گزارش شوند، زیرا معمولاً مبالغ بالاتری را شامل میشوند و تأثیر بیشتری بر محاسبات مالیاتی دارند.
ارتباط باربرگ با سیستم مالیاتی
باربرگ به عنوان یک سند رسمی در صنعت حمل و نقل، نقش مهمی در سیستم مالیاتی ایفا میکند. این سند به عنوان مدرک معتبر برای ثبت درآمدها و هزینههای مرتبط با حمل و نقل کالا مورد استفاده قرار میگیرد و در تعیین مالیات شرکتهای حمل و نقل نقش اساسی دارد. طبق قانون مالیاتهای مستقیم، شرکتهای حمل و نقل مانند سایر شرکتها، بر اساس درآمد خود مشمول مالیات میشوند و میزان این مالیات بر اساس نوع شرکت حمل و نقل تعیین میگردد
اهمیت دریافت باربرگ از منظر مالیاتی
دریافت باربرگ علاوه بر مزایایی مانند دریافت سهمیه سوخت و افزایش امنیت و شفافیت از منظر مالیاتی نیز اهمیت بسیاری دارد:
مستندسازی درآمدها: باربرگ به عنوان سند رسمی، درآمدهای حاصل از حمل و نقل کالا را مستند میکند و امکان محاسبه دقیق مالیات بر درآمد را فراهم میآورد. این مستندسازی برای جلوگیری از فرار مالیاتی و شفافسازی فعالیتهای اقتصادی بسیار مهم است.
تعیین هزینههای قابل قبول مالیاتی: با استفاده از باربرگ، شرکتهای حمل و نقل میتوانند هزینههای مرتبط با حمل و نقل کالا را به عنوان هزینههای قابل قبول مالیاتی ثبت کنند و از این طریق، مالیات خود را کاهش دهند. این هزینهها میتوانند شامل هزینههای سوخت، تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه، و حقوق رانندگان باشند.
تسهیل در ممیزیهای مالیاتی: باربرگ به دلیل شفافیت اطلاعاتی بالا و امکان اعتبارسنجی، فرآیند ممیزیهای مالیاتی را تسهیل میکند و از بروز اختلافات احتمالی بین مؤدیان مالیاتی و سازمان امور مالیاتی جلوگیری میکند.
نحوه محاسبه مالیات برای شرکتهای حمل و نقل دارای باربرگ
محاسبه مالیات برای شرکتهای حمل و نقل دارای باربرگ، بر اساس نوع قرارداد این شرکتها انجام میشود. دو نوع اصلی قرارداد برای شرکتهای حمل و نقل وجود دارد:
قرارداد نوع اول: حمل مستقیم کالا
در این نوع از قرارداد، شرکت حمل و نقل در مقابل حمل کالا، وجهی دریافت میکند و بر اساس قرارداد تنظیم شده، کامیون داران شرکت، وظیفه حمل و نقل کالا را به عهده دارند. در این حالت، شرکتهای حمل و نقل برای ارائه اظهارنامه مالیاتی و ارائه دفاتر به سازمان امور مالیاتی، باید تمامی دریافتهای خود را با عنوان درآمد و تمامی حقوق پرداختی به رانندگان را به عنوان هزینه در دفاتر حسابداری خود ثبت و نگهداری کنند.
قرارداد نوع دوم: دریافت کارمزد
در قرارداد نوع دوم، کارفرمایان با پرداخت کارمزد، حمل کالا را به شرکتهای حمل و نقل واگذار میکنند. در این حالت، تنها کارمزد دریافتی به عنوان درآمد شرکت محسوب شده و هزینههای حمل و حقوق رانندگان به عنوان هزینه منظور نمیشود. باربرگها به عنوان اسناد رسمی ثبت کارمزدها استفاده شده و نقش مهمی در تعیین دقیق درآمد و مالیات شرکتهای حمل و نقل دارند.
مالیات بر ارزش افزوده و باربرگ
مالیات بر ارزش افزوده یکی دیگر از انواع مالیاتهایی است که شرکتهای حمل و نقل ملزم به پرداخت آن هستند. نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده برای شرکتهای حمل و نقل به شرح زیر است:
جابجایی کالا توسط شرکتهای حمل و نقل: میزان مالیات و ارزش افزوده در مورد شرکتهایی که جابجایی کالا به وسیله این شرکتها و موسسات انجام میشود، کل کرایه حمل میباشد و شرکت و موسسه طرف قرارداد مشمول پرداخت این مالیات و ارزش افزوده میباشند. جابجایی کالا توسط وسایل نقلیه شرکت حمل و نقل: میزان مالیات و ارزش افزوده در مورد جابجایی کالاهایی که حمل آنها توسط وسایل نقلیه شرکت و موسسه حمل و نقل انجام میشود، کل کرایه حمل است.
مزایای مالیاتی استفاده از باربرگ
استفاده از باربرگ میتواند مزایای مالیاتی متعددی برای شرکتهای حمل و نقل داشته باشد که برخی از آنها عبارتند از:
بهره مندی از معافیتهای مالیاتی
کاهش هزینههای مالیاتی
جلوگیری از جرایم مالیاتی
چالشهای مالیاتی مرتبط با باربرگ
پیچیدگیهای محاسبات مالیاتی
تغییرات مداوم در قوانین مالیاتی
عدم آشنایی با سیستم باربرگ الکترونیکی
راهکارهایی برای بهینهسازی مالیاتی با استفاده از باربرگ
شرکتهای حمل و نقل میتوانند با استفاده صحیح از باربرگ، مالیات خود را بهینهسازی کنند. در ادامه، برخی از راهکارهای بهینهسازی مالیاتی با استفاده از باربرگ ارائه میشود:
ثبت دقیق اطلاعات در باربرگ
استفاده از سیستمهای حسابداری مناسب
مشاوره با متخصصان مالیاتی
نحوه دریافت و استفاده از باربرگ
برای دریافت باربرگ، رانندگان و شرکتهای حمل و نقل میتوانند از روشهای زیر استفاده کنند:
اپلیکیشن موبایل باربرگ: با نصب این اپلیکیشن و ثبتنام در آن، میتوان بهصورت آنلاین باربرگ دریافت کرد.
سامانه تحت وب: با مراجعه به وبسایت baarbarg.ir و ثبتنام، امکان دریافت باربرگ فراهم است.
کد دستوری USSD: در صورت عدم دسترسی به اینترنت، با شمارهگیری کد دستوری 2 3137 و وارد کردن کد ملی مالک خودرو، میتوان باربرگ را دریافت کرد.
استفاده صحیح از باربرگ و ثبت دقیق اطلاعات در آن، میتواند به شرکتهای حمل و نقل کمک کند تا علاوه بر دریافت سهمیه سوخت، از مزایای مالیاتی نیز بهرهمند شوند.
در بازار ایران، انواع مختلفی از کامیونهای تک باری وجود دارد که هر کدام ویژگیها و مزایای خاص خود را دارند. بر اساس معیارهایی چون کیفیت ساخت، دوام، قدرت موتور، مصرف سوخت، قیمت و در دسترس بودن قطعات یدکی، میتوان چند مدل را به عنوان بهترین گزینه ها معرفی کرد. اگر قصد دریافت باربرگ دارید، کافی است تا از طریق تماس تلفنی با ما تماس بگیرید.
بنز تک (مرسدس بنز)
کامیونهای بنز تک از جمله محبوبترین و پرطرفدارترین کامیونهای تک باری در ایران هستند. این کامیونها به دلیل کیفیت ساخت بالا، دوام و استحکام مناسب، و همچنین قدرت موتور قابل اطمینان، گزینهای محبوب برای رانندگان و شرکتهای باربری هستند. مدلهای قدیمیتر بنز 911 و بنز 1921 همچنان در بازار ایران محبوب هستند و از ارزش بالایی برخوردارند. موتورهای دیزلی با کیفیت، سیستم تعلیق قوی و اتاق راننده راحت از مزایای اصلی این کامیونهاست. علاوه بر این، دسترسی به قطعات یدکی در بازار ایران نسبتاً آسان است که تعمیر و نگهداری آنها را سادهتر میکند.
هیوندای
کامیونهای تک هیوندای در سالهای اخیر سهم قابل توجهی از بازار ایران را به خود اختصاص دادهاند. این کامیونها با قیمتی مناسبتر نسبت به نمونههای اروپایی، کیفیت قابل قبولی ارائه میدهند. مصرف سوخت بهینه، طراحی مدرن کابین و سیستمهای ایمنی بهروز از ویژگیهای مثبت کامیونهای هیوندای است. مدلهای مختلف این کامیون با توان موتور متنوع برای کاربردهای مختلف عرضه میشوند و عملکرد خوبی در حمل بارهای تا 10 تن دارند.
ایسوزو
کامیونهای ایسوزو به دلیل مصرف سوخت پایین و هزینه نگهداری مناسب، گزینهای اقتصادی برای حمل و نقل شهری محسوب میشوند. این کامیونها با موتورهای کمصدا و کارآمد، راحتی رانندگی بیشتری را برای رانندگان فراهم میکنند. استحکام شاسی و بدنه در کامیونهای ایسوزو مناسب است و در مسیرهای شهری و کوتاه عملکرد قابل قبولی دارند. دسترسی به قطعات یدکی و خدمات پس از فروش نیز در اکثر شهرهای ایران برای این برند وجود دارد.
فوتون
کامیونهای تک فوتون از جمله گزینههای ارزانتر در بازار ایران هستند که مناسب افرادی است که بودجه محدودی دارند. این کامیونها علیرغم قیمت پایینتر، کیفیت قابل قبولی برای حمل و نقلهای شهری و مسافتهای کوتاه دارند. موتورهای نسبتاً کممصرف، طراحی ساده و هزینههای تعمیر و نگهداری پایین از مزایای کامیونهای فوتون است. البته باید توجه داشت که در مسیرهای طولانی و شرایط سخت جادهای، عملکرد این کامیونها ممکن است به خوبی برندهای اروپایی و ژاپنی نباشد.
تاریخچه شرکت ولوو، یکی از برجستهترین نامها در صنعت خودروسازی و حملونقل جهان، داستانی است از نوآوری، پایداری، و تعهد به ایمنی و کیفیت. این شرکت که ریشههای خود را در سوئد دارد، از یک پروژه کوچک در دهه ۱۹۲۰ به یک گروه صنعتی جهانی با حضور در سراسر جهان تبدیل شده است. ولوو نه تنها به خاطر خودروهای سواری، بلکه به واسطه کامیونها، اتوبوسها، تجهیزات ساختمانی و موتورهای صنعتی و دریایی خود شناخته میشود. در این گزارش جامع، سیر تحول و توسعه ولوو را از نخستین جرقههای شکلگیری تا جایگاه فعلی آن بررسی خواهیم کرد و به نقشآفرینان کلیدی، نقاط عطف تاریخی، تحولات ساختاری و تأثیرات جهانی آن خواهیم پرداخت. در ادامه این مقاله از وبلاگ باربرگ در خدمت شما هستیم.
پیش زمینه تأسیس
ریشههای ولوو به سال ۱۹۱۵ بازمیگردد، زمانی که شرکت سوئدی SKF، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان یاتاقان در جهان، شرکتی تابعه به نام AB Volvo را به منظور بررسی امکان تولید خودرو تأسیس کرد. واژه "Volvo" در لاتین به معنای "میغلتانم" است و انتخاب این نام با توجه به فعالیت اصلی SKF در زمینه یاتاقانها صورت گرفت .با این حال، پروژه تولید خودرو برای چند سال در حالت تعلیق باقی ماند تا اینکه در دهه ۱۹۲۰ دو شخصیت کلیدی به نامهای آسر گابریلشون و گوستاف لارسون وارد صحنه شدند.
نقش آسر گابریلشون و گوستاف لارسون
آسر گابریلشون، مدیر فروش SKF، و گوستاف لارسون، مهندس مکانیک و دوست قدیمی او، در سال ۱۹۲۴ طی دیداری در استکهلم تصمیم گرفتند تا رویای ساخت یک خودروی سوئدی را به واقعیت تبدیل کنند. هدف آنها تولید خودرویی بود که بتواند شرایط سخت آبوهوایی و جادههای سوئد را تحمل کند و در عین حال ایمنی و کیفیت بالایی داشته باشد. توافق اولیه آنها در رستوران "استورهف" صورت گرفت و در دسامبر ۱۹۲۵ به قرارداد رسمی منجر شد که طی آن لارسون مسئولیت طراحی فنی و برنامهریزی تولید را بر عهده گرفت.
ولید نخستین خودرو
پس از دو سال تلاش و توسعه، سرانجام در ۱۴ آوریل ۱۹۲۷ نخستین خودروی ولوو با نام ÖV 4 از خط تولید کارخانه در گوتنبرگ خارج شداین رویداد نه تنها نقطه آغاز تولید انبوه خودرو در سوئد بود، بلکه سرآغاز فلسفهای شد که بر ایمنی، کیفیت و نوآوری تأکید داشت. در همان سال، ولوو به عنوان یک شرکت مستقل تحت مالکیت SKF شروع به فعالیت کرد و به سرعت دامنه محصولات خود را گسترش داد.
ورود به بازار کامیون و اتوبوس
پس از موفقیت نسبی نخستین خودروی سواری، ولوو به سرعت وارد عرصه تولید کامیون و اتوبوس شد. نخستین کامیون ولوو در سال ۱۹۲۸ تولید شد که با استقبال خوبی مواجه گردید و به شرکت اجازه داد تا به بازارهای جدیدی وارد شود. این تنوع در محصولات، پایهگذار رشد سریع ولوو در دهههای بعدی شد.
استقلال از SKF و ورود به بورس
در سال ۱۹۳۵، ولوو با خرید سهام خود از SKF به یک شرکت کاملاً مستقل تبدیل شد و سهام آن در بورس استکهلم عرضه گردید. این استقلال مالی و مدیریتی، زمینهساز توسعه بیشتر و ورود به عرصههای جدید صنعتی شد.
خریدهای راهبردی و گسترش خطوط تولید
ولوو در دهههای ۱۹۳۰ تا ۱۹۵۰ با خرید شرکتهایی همچون Pentaverken (تولیدکننده موتور) و Bolinder-Munktell (تولیدکننده ماشینآلات کشاورزی و ساختمانی)، دامنه فعالیتهای خود را به موتورهای صنعتی و تجهیزات ساختمانی گسترش داد. این استراتژی خرید و ادغام، بعدها به شکلگیری بخشهایی چون Volvo Penta و Volvo Construction Equipment منجر شد.
دهه ۱۹۶۰: توسعه جهانی و افزایش تولید
در دهه ۱۹۶۰، ولوو با احداث کارخانههای جدید در تورسلاندا (سوئد)، بروکسل (بلژیک) و گنت (بلژیک)، ظرفیت تولید خود را به طور چشمگیری افزایش داد. این توسعه زیرساختی، ولوو را قادر ساخت تا به بازارهای اروپایی و آمریکای شمالی نفوذ کند و به یک بازیگر جهانی در صنعت خودرو تبدیل شود.
تمرکز بر ایمنی
یکی از ویژگیهای بارز ولوو، توجه ویژه به ایمنی خودروها بود. این شرکت در سال ۱۹۵۹ کمربند ایمنی سهنقطهای را برای نخستین بار در جهان معرفی کرد که بعدها به استانداردی جهانی تبدیل شد. این نوآوری، جایگاه ولوو را به عنوان پیشگام ایمنی در صنعت خودرو تثبیت کرد و شعار "ایمنی، اولویت نخست" را به هویت برند تبدیل نمود.
ورود به بازارهای جدید و افزایش صادرات
با رشد تولید و تنوع محصولات، ولوو صادرات خود را به بازارهای آمریکای جنوبی، آسیا و خاورمیانه آغاز کرد. احداث کارخانه در برزیل و توسعه شبکه فروش و خدمات پس از فروش، ولوو را به برندی جهانی بدل ساخت.
دهه ۱۹۹۰: اتحادها و تغییرات ساختاری
در دهه ۱۹۹۰، ولوو وارد اتحادهای استراتژیک با شرکتهایی چون رنو شد تا بتواند در بازارهای جهانی رقابت کند. اگرچه ادغام کامل با رنو در سال ۱۹۹۴ به نتیجه نرسید، اما این همکاریها زمینهساز تبادل فناوری و توسعه محصولات مشترک شد.
تمرکز بر وسایل نقلیه تجاری
در سال ۱۹۹۹، ولوو بخش خودروهای سواری خود را به شرکت فورد فروخت تا تمرکز خود را بر وسایل نقلیه تجاری مانند کامیون، اتوبوس و تجهیزات ساختمانی معطوف کند. این تصمیم استراتژیک، ولوو را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامیون و تجهیزات سنگین در جهان تبدیل کرد.
خریدها و ادغامهای مهم
در ادامه سیاستهای توسعه، ولوو در سال ۱۹۹۷ کنترل کامل شرکت کامیونسازی مشترک با جنرال موتورز را به دست آورد و آن را به Volvo Trucks North America تبدیل کرد. همچنین با خرید سهام شرکتهای رقیب و توسعه بخش تجهیزات ساختمانی، جایگاه خود را در بازارهای جهانی تثبیت کرد.
فروش به فورد و سپس جیلی
پس از فروش بخش خودروهای سواری به فورد در سال ۱۹۹۹، ولوو دوران جدیدی را آغاز کرد. اما در سال ۲۰۱۰، شرکت چینی جیلی (Geely Holding Group) ولوو را از فورد خریداری کرد و مالکیت آن را به دست گرفت. این انتقال مالکیت، ولوو را وارد مرحلهای جدید از توسعه جهانی و نوآوری کرد.
توسعه فناوری و محصولات نوین
در دهههای اخیر، ولوو تمرکز خود را بر توسعه فناوریهای نوین، خودروهای برقی و سیستمهای حملونقل هوشمند معطوف کرده است. همکاری با شرکتهای فناوری، سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه، و توجه به مسائل زیستمحیطی از جمله اولویتهای ولوو در این دوران بوده است.
جایگاه فعلی و چشمانداز آینده
امروزه گروه ولوو با بیش از ۱۳ برند و زیرمجموعه، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامیون، اتوبوس، تجهیزات ساختمانی و موتورهای صنعتی و دریایی در جهان است. این شرکت با تأکید بر پایداری، ایمنی و نوآوری، نقش مهمی در تحول صنعت حمل ونقل جهانی ایفا میکند و چشمانداز آینده خود را بر مبنای توسعه فناوریهای پاک و هوشمند ترسیم کرده است.
شخصیتهای کلیدی در تاریخ ولوو
آسر گابریلشون (Assar Gabrielsson) متولد ۱۸۹۱، مدیر فروش SKF و یکی از بنیانگذاران اصلی ولوو بود. او با دیدگاه کارآفرینانه و ریسکپذیری بالا، پروژه تولید خودرو را آغاز کرد و نقش مهمی در تأمین سرمایه و مدیریت اجرایی شرکت داشت. گابریلشون تا سال ۱۹۵۶ مدیرعامل ولوو بود و تا پایان عمرش در سال ۱۹۶۲ به عنوان رئیس هیئتمدیره فعالیت کرد.
گوستاف لارسون
گوستاف لارسون (Gustaf Larson) متولد ۱۸۸۷، مهندس مکانیک و طراح فنی نخستین خودروهای ولوو بود. او با تخصص و نوآوری خود، پایهگذار فلسفه مهندسی و ایمنی در محصولات ولوو شد و تا زمان مرگش در ۱۹۶۸ به عنوان معاون و مدیر فنی شرکت فعالیت کرد.
نقاط عطف و دستاوردهای مهم
ولوو در طول تاریخ خود، نوآوریهای متعددی را به صنعت خودرو معرفی کرده است. از جمله مهمترین آنها میتوان به کمربند ایمنی سهنقطهای، سیستمهای ترمز پیشرفته، و فناوریهای کاهش آلایندگی اشاره کرد. این نوآوریها نه تنها استانداردهای ایمنی را ارتقا دادند، بلکه الهامبخش سایر خودروسازان نیز شدند.
توسعه خطوط تولید و جهانی سازی
گسترش کارخانهها در اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی، و توسعه شبکه توزیع جهانی، ولوو را به برندی بینالمللی تبدیل کرد. این توسعه جغرافیایی، ولوو را قادر ساخت تا به نیازهای متنوع بازارهای مختلف پاسخ دهد و سهم قابل توجهی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد.
پایداری و مسئولیت اجتماعی
ولوو همواره بر پایداری زیستمحیطی و مسئولیت اجتماعی تأکید داشته است. سرمایهگذاری در فناوریهای پاک، کاهش مصرف سوخت، و توسعه خودروهای برقی و هیبریدی از جمله اقدامات این شرکت در جهت حفظ محیط زیست و ارتقای کیفیت زندگی بوده است.
بحرانهای اقتصادی و تغییرات ساختاری
مانند بسیاری از شرکتهای بزرگ، ولوو نیز در طول تاریخ خود با چالشهای اقتصادی، رقابت شدید و تغییرات ساختاری مواجه بوده است. بحرانهای مالی دهههای اخیر، شرکت را وادار به بازنگری در استراتژیها و تمرکز بر بخشهای سودآورتر کرد.
فروش به فورد و سپس جیلی
فروش بخش خودروهای سواری به فورد در سال ۱۹۹۹ و سپس انتقال مالکیت به جیلی در سال ۲۰۱۰، نقطه عطفی در تاریخ ولوو بود. این تغییرات مالکیتی، ولوو را وارد مرحلهای جدید از توسعه و نوآوری کرد و امکان دسترسی به بازارهای جدید و منابع مالی بیشتر را فراهم ساخت.
ادغامها و همکاریهای استراتژیک
ولوو در طول تاریخ خود با شرکتهای متعددی همکاری و ادغام داشته است. همکاری با رنو، جنرال موتورز و سایر شرکتهای بین المللی، زمینهساز انتقال فناوری، توسعه محصولات مشترک و افزایش رقابت پذیری شرکت شد.
نقش ولوو در صنعت خودرو و حملونقل
امروزه ولوو به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامیون، اتوبوس، تجهیزات ساختمانی و موتورهای صنعتی و دریایی در جهان شناخته میشود. محصولات این شرکت در بیش از ۱۹۰ کشور به فروش میرسد و شبکه گستردهای از نمایندگیها و خدمات پس از فروش دارد.
تأثیر بر ایمنی و استانداردهای جهانی
ولوو با نوآوریهای خود در زمینه ایمنی، تأثیر بسزایی بر استانداردهای جهانی صنعت خودرو گذاشته است. بسیاری از فناوریهای ایمنی ابداع شده توسط ولوو، به استانداردهای بینالمللی تبدیل شدهاند و سایر خودروسازان نیز از آنها بهرهبرداری کردهاند.
هزینه ثبت نام و دریافت باربرگ سهمیه سوخت در ایران به عوامل مختلفی از جمله نوع باربرگ (روزانه یا حقیقی)، نوع ناوگان و شرایط حمل و نقل بستگی دارد. طبق بررسیهای انجام شده، هزینه ثبت مدارک برای صدور باربرگ ممکن است به حدود ۶۰۰ هزار تومان برسد، اما این مبلغ با توجه به نوع باربرگ و خدمات جانبی میتواند متفاوت باشد. در این گزارش، انواع باربرگ، فرآیند صدور آن و هزینههای مربوطه را به طور کامل بررسی میکنیم.
انواع باربرگ و کاربرد آنها
باربرگها به دو دسته اصلی تقسیم میشوند که هر کدام کاربرد و هزینههای خاص خود را دارند:
باربرگ روزانه
باربرگهای روزانه برای حمل بارهای سبکتر صادر میشوند و معمولاً فقط ۲۴ ساعت قابلیت استفاده دارند. این نوع باربرگ برای جابجاییهای کوتاهمدت و بارهایی با حجم کم مناسب است و طبیعتاً هزینه کمتری نسبت به باربرگ حقیقی دارد. برای صدور این نوع باربرگ، میتوان از سامانه آنلاین یا اپلیکیشن موبایل باربرگ استفاده کرد و در صورت عدم دسترسی به اینترنت، با شمارهگیری کد دستوری #۲۳۱۳۷* و وارد کردن کد ملی مالک خودرو، باربرگ را دریافت نمود.
باربرگ حقیقی
باربرگ حقیقی برای کامیونهایی که بار آنها بیش از ۱۰ تن است، صادر میگردد و در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته اعتبار دارد. این نوع باربرگ برای جابجاییهای طولانیتر و بارهای سنگینتر استفاده میشود و طبیعتاً هزینه بیشتری نیز دارد. برای صدور باربرگ حقیقی، نیاز به ثبت اطلاعات کاملتری مانند مشخصات فرستنده، گیرنده، راننده، خودرو، نوع بار، مبدأ و مقصد است. اگر طریقه تغییر شماره تلفن در سامانه باربرگکافی است تا با شماره 09363660478 تماس بگیرید.
فرآیند صدور باربرگ
فرآیند صدور باربرگ شامل مراحل متعددی است که باید به ترتیب انجام شوند:
پیش نیازهای صدور باربرگ
قبل از اقدام به صدور باربرگ، نیاز است که پروانه فعالیت خودرو و راننده توسط شهرداری مورد تأیید قرار بگیرد. برای دریافت این پروانه، راننده باید به سامانه utcms.irمراجعه کرده و مراحل ثبت درخواست پروانه اشتغال را انجام دهد.. در این مرحله، وارد کردن اطلاعاتی مانند کد ملی، تاریخ تولد، استان و شهر محل تولد ضروری است.همچنین می توانید، با صدور سند حمل بار باربرگ کامیون را از ما بخواهید.
مراحل ثبت باربرگ روزانه
برای ثبت باربرگ روزانه، مراحل زیر باید انجام شود:
ورود به اپلیکیشن موبایل باربرگ یا سامانه تحت وب
ثبت نام و درج شماره تلفن همراه به همراه رمز عبور دلخواه
ورود به بخش باربرگ روزانه
وارد کردن شماره پلاک خودرو به همراه بازه زمانی مورد نظر برای ارسال کالا
تعیین کردن منطقه فعالیت ارسال بار
وارد کردن کد ملی راننده خودرو
انتخاب گزینه ثبت باربرگ
مراحل ثبت باربرگ حقیقی
برای ثبت باربرگ حقیقی، باید مراحل زیر را دنبال کرد:
ورود به وبسایت اصلی باربرگ برای دریافت پروانه فعالیت خودرو و راننده حمل کننده کالا
ورود به سامانه تحت وب یا اپلیکیشن موبایل باربرگ
ثبتنام در این سامانه با وارد کردن نام، شماره تلفن همراه به همراه رمز عبور دلخواه
وارد شدن به قسمت باربرگ حقیقی
نوشتن اطلاعات کامل فرستنده، گیرنده، راننده حمل کننده بار، خودرو، مشخصات کالا، مبدأ و مقصد در قسمتهای مشخص شده
تعیین کردن مبلغ کرایه برای ارسال بار
گرفتن رسید بار برگ یا سند حمل بار (به صورت فایل pdfیا تصویر دیجیتال)
هزینه های ثبت نام و صدور باربرگ
هزینههای مرتبط با ثبت نام و صدور باربرگ به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آنها میپردازیم:
عوامل مؤثر در تعیین هزینه
هزینه صدور باربرگ برای خودروهای سنگین مثل کمپرسی، به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:
نوع باربرگ (روزانه یا حقیقی)
نوع ناوگان و خودرو
وزن و حجم بار
مسافت حمل و نقل
سایر شرایط خاص
هزینه های اصلی
هزینه های مرتبط با صدور باربرگ عموماً شامل موارد زیر می شود:
هزینه ثبت مدارک
هزینه صدور خود باربرگ
هزینههای اضافی برای خدمات جانبی مانند بیمه
براساس منابع موجود، هزینه ثبت مدارک برای صدور باربرگ ممکن است به حدود ۶۰۰ هزار تومان برسد، اما این مبلغ بسته به عوامل ذکر شده میتواند متغیر باشد15. باربرگ روزانه معمولاً هزینه کمتری نسبت به باربرگ حقیقی دارد، زیرا برای بارهای سبکتر و مدت زمان کوتاهتر صادر می شود.
نتیجه گیری
هزینه ثبت نام و صدور باربرگ به عوامل متعددی مانند نوع باربرگ، نوع خودرو، وزن بار و مدت زمان جابجایی بستگی دارد. به طور کلی، باربرگ روزانه برای بارهای سبکتر و با هزینه کمتر، و باربرگ حقیقی برای بارهای سنگینتر با وزن بیش از ۱۰ تن و با هزینه بیشتر صادر میشود. هزینه ثبت مدارک برای صدور باربرگ ممکن است به حدود ۶۰۰ هزار تومان برسد، اما برای دریافت اطلاعات دقیقتر و بهروزتر، بهتر است با مراجع مربوطه تماس گرفته یا از وبسایتهای رسمی مانند باربرگ بلاگیکس مراجعه کنید.
سهمیه سوخت خودروهای نیسان دیزل در ایران، بهعنوان یکی از خودروهای سنگین سبک در حوزه حمل و نقل جادهای، بر اساس مصوبات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و همچنین سیاستهای تخصیص سوخت دولتی تعیین میشود. این سهمیه به منظور کنترل مصرف سوخت، حمایت از رانندگان و شرکتهای حمل و نقل و همچنین مدیریت منابع انرژی کشور به صورت ماهانه و بر پایه میزان پیمایش و نوع خودرو ارائه میشود. در صورتی که قصد افزایش سهمیه سوخت گازوئیل خود را دارید، کافی است تا از طریق تماس تلفنی با ما در تماس باشید.
میزان سهمیه سوخت نیسان دیزل
به طور معمول، سهمیه سوخت ماهانه نیسان دیزل حدود ۱۵۰۰ لیتر گازوئیل است که معادل حدود ۵۰ لیتر در روز میباشد. این میزان سهمیه برای خودروهای نیسان دیزل که در دسته خودروهای با ظرفیت حمل بار کمتر از ۱۰ تن قرار میگیرند، در نظر گرفته شده است. سهمیه مذکور به صورت پایه و ثابت است و به صورت خودکار به کارت سوخت این خودروها واریز میشود. اگر قصد دارید تا به صورت منظم باربرگ دریافت کنید، کافی است تا با ما در تماس باشید.
عوامل مؤثر بر سهمیه سوخت
نوع خودرو و ظرفیت بارگیری: سهمیه سوخت بر اساس نوع موتور و ظرفیت بارگیری خودرو تعیین میشود. نیسان دیزل به دلیل ظرفیت بار کمتر نسبت به کامیونهای سنگین، سهمیه کمتری دریافت می کند.
میزان پیمایش و بارنامه: در برخی موارد، افزایش سهمیه سوخت بر اساس تعداد بارنامهها یا میزان پیمایش خودرو ممکن است مورد بررسی قرار گیرد، اما در عمل سهمیه نیسان دیزل به صورت ثابت و محدود است و افزایش قابل توجهی ندارد.
مصوبات سازمان راهداری: سهمیهها بر اساس سیاستهای کلان و تصمیمات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و وزارت نفت بهروزرسانی میشوند و ممکن است در شرایط خاص تغییراتی داشته باشند.
نکات مهم درباره سهمیه سوخت نیسان دیزل
کارت سوخت اختصاصی: سهمیه سوخت نیسان دیزل به کارت سوخت اختصاصی خودرو واریز میشود و فقط از طریق کارت سوخت امکان استفاده از سهمیه وجود دارد.
کنترل مصرف: هدف از تخصیص سهمیه، کنترل مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق سوخت است.
عدم افزایش سهمیه با بارنامه: برخلاف برخی خودروهای سنگین که با ارائه بارنامههای بیشتر ممکن است سهمیه اضافه دریافت کنند، سهمیه نیسان دیزل معمولاً ثابت است و افزایش سهمیه بر اساس بارنامه به ندرت انجام میشود.
پیگیری و استعلام: رانندگان و مالکان نیسان دیزل میتوانند از طریق سامانههای سازمان راهداری و یا دفاتر خدمات حمل و نقل، وضعیت سهمیه سوخت خود را پیگیری کنند.
چگونه میتوان سهمیه سوخت نیسان دیزل را افزایش داد و آیا این افزایش به صورت رسمی اعلام می شود؟
افزایش سهمیه سوخت نیسان دیزل در ایران به صورت رسمی و بر اساس عملکرد واقعی خودرو انجام میشود؛ یعنی رانندگان با ثبت دقیق پیمایش از طریق سامانههای ردیابی و ارائه بارنامههای رسمی میتوانند درخواست افزایش سهمیه دهند. این فرآیند به طور شفاف و الکترونیکی توسط سازمان راهداری و شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی کنترل و مدیریت میشود و سهمیه اضافی تنها پس از تأیید مستندات معتبر تخصیص مییابد. هرگونه افزایش سهمیه بدون رعایت این قوانین غیرقانونی بوده و منجر به قطع سهمیه و پیگرد قانونی خواهد شد.
جمع بندی
سهمیه سوخت ماهانه نیسان دیزل در ایران به طور معمول حدود ۱۵۰۰ لیتر گازوئیل است که معادل روزانه حدود ۵۰ لیتر میباشد. این سهمیه بر اساس ظرفیت بارگیری و نوع خودرو تعیین شده و به صورت ثابت و پایه به کارت سوخت خودرو واریز میشود. افزایش سهمیه بر اساس بارنامه یا پیمایش بیشتر برای نیسان دیزل معمولاً انجام نمیشود و سهمیه به منظور مدیریت مصرف سوخت و حمایت از ناوگان حمل و نقل سبک در نظر گرفته شده است.
باربرگ نوعی بارنامه الکترونیکی است که به ازای هر حمل بار در سطح شهر صادر میشود. این سند از طریق سایت، سامانه باربرگ یا کد دستوری با ثبت اطلاعات کامل فرستنده، گیرنده، مبدأ بارگیری، مقصد تخلیه، مشخصات کالا، و جزئیات خودرو و راننده حامل بار دریافت میشود. به باربرگ، "باربرگ شهرداری" نیز گفته میشود و اهمیت آن در تخصیص یارانه سوخت به خودروهاست. هر باربرگ دارای یک کد اعتباری ده رقمی یکتاست که امکان جعل آن را بسیار کاهش میدهد. این کد منحصر به فرد به عنوان شناسه معتبر برای هر عملیات حمل بار درون شهری عمل میکند و قابلیت پیگیری و ردیابی محمولهها را فراهم میآورد. باربرگ گامی مهم در ساماندهی حمل و نقل عمومی بخش درون شهری محسوب میشود و به تنظیم فعالیتهای حمل و نقل درون شهری کمک میکند. همچنین، این سند نقش مهمی در مدیریت سوخت خودروهای دیزلی دارد.
نحوه ثبت نام و دریافت باربرگ
رانندگان و شرکتهای حمل و نقل عمومی درون شهری و حومه برای استفاده از خدمات باربرگ ابتدا باید در سامانه صدور سند حمل بار درون شهری و حومهای ثبت نام کنند. پس از ثبت نام، امکان دریافت باربرگ، پروانه فعالیت خودرو و پروانه اشتغال راننده فراهم میشود. لازم به ذکر است که از پایان دی ماه 1397، صدور باربرگ فقط برای رانندگانی امکانپذیر است که پروانه اشتغال داشته باشند.
مراحل دقیق ثبت باربرگ حقیقی
برای ثب باربرگ حقیقی، رانندگان باید مراحل زیر را طی کنند: • دریافت پروانه فعالیت خودرو و راننده حامل بار از طریق وب سایت باربرگ بلاگیکس • ورود به درگاه تحت وب یا اپلیکیشن موبایل باربرگ • ثبت نام و ورود با شماره همراه و رمز عبور • مراجعه به بخش "باربرگ حقیقی" • تکمیل اطلاعات در چهار بخش مختلف: • مشخصات فرستنده و گیرنده • اطلاعات راننده و خودرو • مشخصات کالا • جزئیات مبدأ و مقصد کالا • ثبت مبلغ کرایه و تکمیل فرآیند از آنجا که رانندگان برای هر بار حمل بار نیاز به دریافت باربرگ دارند، توصیه میشود اپلیکیشن دریافت باربرگ را بر روی تلفن همراه خود نصب کنند تا فرآیند سریعتر و راحتتر انجام شود.
سوالات متداول درباره فرآیند ثبت باربرگ
در این قسمت قصد داریم تا به تمامی سوالات مربوط به ثبت نام باربرگ پاسخ دهیم:
تعیین ارتباط راننده با خودرو چیست و چرا اهمیت دارد؟
تعیین ارتباط راننده با خودرو یک مرحله الزامی برای ثبت باربرگ است. این فرآیند به منظور احراز هویت راننده و تأیید ارتباط قانونی او با خودرو انجام میشود. بدون تکمیل این مرحله، امکان ثبت باربرگ وجود ندارد و رانندگان میتوانند این ارتباط را به صورت غیرحضوری نیز تعیین کنند.
آیا برای ثبت باربرگ نیاز به شارژ حساب کاربری است؟
بر اساس پاسخهای مدیر سیستم در بخش دیدگاهها، اگرچه معمولاً نیاز به شارژ حساب کاربری وجود دارد، اما در صورت بروز مشکل در درگاه بانکی، امکان ثبت باربرگ بدون افزایش اعتبار کیف پول نیز وجود دارد. به طور معمول پس از پرداخت، تیم پشتیبانی اقدامات لازم از جمله شارژ حساب کاربری را انجام میدهند.
چه محدودیتهایی در ثبت باربرگ وجود دارد؟
دو محدودیت اصلی در ثبت باربرگ وجود دارد: محدودیت زمانی: طبق آخرین تغییرات، محدودیت زمانی ثبت باربرگ حقیقی از سمت سامانه افزایش یافته است. برخی کاربران گزارش دادهاند که زمان ثبت باربرگ از نیم ساعت به 3 الی 4 ساعت افزایش یافته است. محدودیت تعداد: به نظر میرسد روزانه بیشتر از 2 یا 3 باربرگ نمیتوان ثبت کرد. این محدودیت از سمت سامانه اعمال شده و طبق پیگیریهای مدیر سیستم، فعلاً به همین شکل است.
سوالات متداول درباره سهمیه سوخت و ارتباط آن با باربرگ
این قسمت مناسب شماست که نمی توانید، به راحتی وارد سامانه شوید و یا باربرگ ثبت نام کنید.
چگونه می توان سهمیه سوخت گازوئیل را استعلام کرد؟
رانندگان میتوانند با خرید اشتراک 6 ماهه استعلام سهمیه سوخت، وضعیت سهمیه گازوئیل خود را بررسی کنند. این سرویس امکان دریافت استعلام سهمیه سوخت از طریق پیامک را فراهم میکند و با خرید پکیج مربوطه، تا 6 ماه آینده پیامک استعلام سهمیه سوخت برای کاربر ارسال میگردد.
رابطه بین باربرگ و سهمیه سوخت چیست؟
خودروها بر اساس باربرگهای ثبت شده یارانه سوخت دریافت میکنند. به عبارت دیگر، میزان فعالیت حمل و نقل که توسط باربرگها مستند میشود، مبنای تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای دیزلی است. بنابراین، ثبت صحیح و به موقع باربرگ برای دریافت سهمیه سوخت کافی بسیار مهم است.
چالش های سیستم باربرگ و راه حل ها
مشکلات رایج در استفاده از سامانه باربرگ را در اینجا به شما توضیح خواهیم داد.
برخی از چالش های متداول که کاربران با آن مواجه میشوند عبارتند از:
مشکل در شارژ کیف پول: گاهی درگاه بانکی برای شارژ کیف پول به درستی کار نمیکند. در این موارد، طبق اعلام مدیر سیستم، امکان ثبت باربرگ بدون افزایش اعتبار کیف پول وجود دارد.
محدودیتهای زمانی و تعدادی: افزایش زمان بین ثبت باربرگ ها و محدودیت تعداد باربرگ روزانه از مشکلاتی است که رانندگان با آن مواجه هستند. یکی از کاربران در بخش دیدگاهها اظهار داشته که "زمان ثبت باربرگ از نیم ساعت به 3 الی 4 ساعت افزایش یافته و کلا نمیشه بیشتر از 3 باربرگ ثبت کرد... کلا کار و دریافت گازوئیل بهم ریخته".
راه حل های پیشنهادی
برای مقابله با چالشهای موجود، راهکارهای زیر پیشنهاد می شود:
استفاده از مشاوره تلفنی: امکان 10 دقیقه مشاوره تلفنی برای راهنمایی در خصوص سامانه باربرگ و پاسخگویی به سوالات رانندگان و مالکان دیزلی وجود دارد. برنامهریزی برای ثبت باربرگ: با توجه به محدودیتهای موجود، رانندگان باید برنامهریزی دقیقی برای ثبت باربرگ داشته باشند تا با مشکل کمبود سهمیه سوخت مواجه نشوند. پیگیری مستمر تغییرات سیستم: با توجه به تغییرات مداوم در سامانه، توصیه میشود رانندگان اخبار و اطلاعیههای مرتبط با باربرگ را به طور منظم پیگیری کنند.
بهترین روشها برای استفاده از سیستم باربرگ
نصب اپلیکیشن باربرگ: برای سهولت در ثبت باربرگ، توصیه میشود رانندگان اپلیکیشن مربوطه را روی تلفن همراه خود نصب کنند.
نگهداری مستندات: حفظ سوابق باربرگها و کدهای اعتباری آنها برای پیگیریهای احتمالی و اثبات فعالیتهای حمل و نقل مفید است.
آشنایی با قوانین جدید: با توجه به تغییرات مداوم در سیستم، آگاهی از آخرین قوانین و مقررات مربوط به باربرگ ضروری است.
مدیریت زمان: با توجه به محدودیتهای زمانی در ثبت باربرگ، برنامهریزی دقیق برای ثبت به موقع باربرگها اهمیت دارد.
نتیجه گیری
باربرگ ابزاری مهم برای ساماندهی حمل و نقل درون شهری و توزیع عادلانه یارانه سوخت است. علیرغم چالشهای موجود در سیستم، از جمله محدودیتهای زمانی و تعدادی در ثبت باربرگ و گاه مشکلات فنی در شارژ کیف پول، این سامانه نقش مهمی در مدیریت سوخت خودروهای دیزلی و قانونمند کردن فعالیتهای حمل و نقل درون شهری ایفا می کند. رانندگان و شرکتهای حمل و نقل با آگاهی از فرآیندهای ثبت باربرگ، تعیین ارتباط راننده با خودرو، و استعلام سهمیه سوخت میتوانند از این سیستم به بهترین شکل استفاده کنند. همچنین، با برنامهریزی دقیق و مدیریت زمان، میتوان بر محدودیتهای موجود در سیستم غلبه کرد و از مزایای آن بهرهمند شد.
تغییر شماره تلفن در سامانه باربرگ یکی از مشکلات رانندگان است. بسیاری از رانندگان به دلیل مسائل مسدود شدن باربرگ به دنبال روشی برای حل این موضوع هستند. در این مقاله از وبلاگ باربرگ بلاگیکس قصد داریم تا توضیحاتی در این خصوص به شما ارائه کنیم. در صورتی که قصد ثبت نام و دریافت باربرگ سهمیه سوخت را دارید، کافی است تا از طریق تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.
تغییر شماره تلفن در سامانه باربرگ
سامانه باربرگ یکی از سیستمهای جدید و کاربردی در زمینه مدیریت حمل و نقل بار درون شهری است که برای رانندگان، ارسال کنندگان و دریافت کنندگان بار خدمات متنوعی ارائه میدهد. یکی از عملیاتهای مهم در این سامانه، تغییر و بهروزرسانی اطلاعات کاربری از جمله شماره تلفن میباشد. در این گزارش، ضمن معرفی سامانه باربرگ، به بررسی روشهای دسترسی به این سامانه و مراحل تغییر شماره تلفن در آن خواهیم پرداخت.
تعریف و کاربرد باربرگ
باربرگ در واقع یک نوع بارنامه الکترونیکی است که برای حمل و نقل بار در سطح شهر صادر میشود. این سند حمل بار درون شهری با ثبت اطلاعات کاملی از فرستنده، گیرنده، مبدأ بارگیری، مقصد تخلیه، مشخصات کالا، مشخصات خودرو و راننده حامل بار صادر می گردد. تا قبل از راهاندازی این سامانه، ساز و کار مشخصی برای مدیریت بارهای درون شهری وجود نداشت و برای این نوع بارها بارنامه صادر نمیشد، اما با راهاندازی سامانه باربرگ، بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف شده است.
اهمیت سامانه باربرگ
سامانه باربرگ خدمات متنوعی را برای افرادی که در حوزه حمل و نقل بار درون شهری فعالیت دارند، ارائه میدهد. از مهمترین این خدمات میتوان به ثبت اطلاعات بار، راننده، ارسال کننده، دریافت کننده و بیمه کردن بار اشاره کرد. این سامانه همچنین به رانندگان کمک میکند تا براساس باربرگ، یارانه سوخت دریافت کنند. هر باربرگ دارای یک کد اعتباری ده رقمی یکتا است که امکان جعلی بودن آن را ضعیف میکند.
وب سایت رسمی باربرگ
یکی از روشهای دسترسی به سامانه باربرگ، استفاده از وبسایت رسمی آن به نشانیhttps://barbarg.blogix.irمی باشد. کاربران پس از ورود به این سایت میتوانند با وارد کردن شماره تلفن همراه و رمز عبور، به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنند. این روش برای کسانی که به اینترنت دسترسی دارند و میخواهند از طریق کامپیوتر یا لپتاپ به سامانه متصل شوند، مناسب است.
اپلیکیشن موبایل
روش دیگر دسترسی به سامانه باربرگ، استفاده از اپلیکیشن موبایل آن میباشد. با توجه به اینکه رانندگان برای هر بار نیاز به دریافت باربرگ دارند، توصیه میشود اپلیکیشن دریافت باربرگ را بر روی تلفن همراه خود نصب کنند. دانلود و نصب این برنامه بر روی گوشی موبایل، به کاربران امکان میدهد تا به راحتی و در هر مکانی از خدمات سامانه باربرگ بهره مند شوند.
مراحل تغییر شماره تلفن در سامانه باربرگ
گام به گام تغییر شماره تلفن در سامانه باربرگ به صورت زیر است:
ورود به حساب کاربری
برای تغییر شماره تلفن در سامانه باربرگ، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید. برای این کار میتوانید از وبسایت رسمی باربرگ به https://barbarg.blogix.irیا اپلیکیشن موبایل استفاده کنید. پس از ورود به حساب کاربری با استفاده از شماره تلفن فعلی و رمز عبور، میتوانید به بخشهای مختلف سامانه از جمله بخش ویرایش اطلاعات دسترسی پیدا کنید.
ویرایش اطلاعات در سامانه
با توجه به اینکه در سامانه باربرگ امکان ویرایش اطلاعات پروانه فعالیت ناوگان وجود دارد، میتوان گفت که ویرایش سایر اطلاعات از جمله شماره تلفن نیز باید در بخش مربوط به ویرایش اطلاعات کاربری قابل انجام باشد. پس از ورود به صفحه کاربری، باید به دنبال گزینههای مربوط به "تنظیمات"، "ویرایش اطلاعات کاربری" یا "ویرایش اطلاعات شخصی" باشید.
تأیید شماره تلفن جدید
پس از یافتن بخش مربوط به ویرایش اطلاعات شخصی، میتوانید شماره تلفن جدید خود را وارد کنید. معمولاً سیستمهای مشابه برای تأیید شماره تلفن جدید، یک کد تأیید را از طریق پیامک به شماره جدید ارسال میکنند که باید آن را در قسمت مربوطه وارد کنید تا تغییر شماره تلفن نهایی شود.
الزامات تغییر شماره تلفن
از آنجایی که شماره تلفن در سامانه باربرگ به عنوان یکی از اطلاعات هویتی کاربر محسوب میشود، تغییر آن ممکن است نیازمند ارائه مدارک هویتی معتبر باشد. همچنین از آنجا که از پایان دی ماه ۹۷ صدور باربرگ فقط برای رانندگانی که پروانه اشتغال دارند امکانپذیر است. تغییر اطلاعات هویتی از جمله شماره تلفن نیز ممکن است تابع قوانین خاصی باشد.
پشتیبانی و تماس با سامانه
در صورت بروز هرگونه مشکل در فرآیند تغییر شماره تلفن، میتوانید با پشتیبانی سامانه باربرگ تماس بگیرید. سایت باربرگ به نشانی https://barbarg.blogix.irمراجعه کنید. یا با شماره تلفن 09363660478 تماس حاصل کنید.
نتیجه گیری کلی
سامانه باربرگ یک سیستم جامع برای مدیریت حمل و نقل بار درون شهری است که خدمات متنوعی به رانندگان، ارسال کنندگان و دریافت کنندگان بار ارائه میدهد. تغییر شماره تلفن در این سامانه، مانند بسیاری از سامانههای دیگر، نیازمند ورود به حساب کاربری و دسترسی به بخش ویرایش اطلاعات شخصی است. با توجه به اهمیت این سامانه در صنعت حمل و نقل درون شهری، رعایت اصول امنیتی و قوانین مربوط به تغییر اطلاعات هویتی از جمله شماره تلفن، از اهمیت بالایی برخوردار است.برای اطمینان از روند صحیح تغییر شماره تلفن در سامانه باربرگ، بهتر است با پشتیبانی این سامانه تماس گرفته و راهنماییهای لازم را دریافت کنید. همچنین توجه داشته باشید که ممکن است برای این تغییر، نیاز به ارائه مدارک هویتی خاصی باشد.
دانلود برنامه باربرگ گازوئیل | سامانه باربرگ سوخت | دانلود باربرگ از بازار | باربرگ حقیقی و روزانه | نصب باربرگ جدید | ورود به سامانه باربرگ | نصب سامانه باربرگ | باربرگ سوخت گازوئیل در سریع ترین زمان ممکن کافی است تا با شماره 09363660478 تماس بگیرید.