نمودار باد لاستیک کامیون، تنظیمات لازم برای باد کردن لاستیک را ارائه می‌دهد. تنظیم باد لاستیک شامل تغییر فشار باد داخل لاستیک‌ها است. هر کامیون مجهز به چندین لاستیک است که وزن بار را تحمل می‌کنند و پایه و اساس محورهای مختلف را تشکیل می‌دهند. تنظیم صحیح نرخ باد لاستیک‌های کامیون برای اطمینان از طول عمر و عملکرد بهینه آنها بسیار مهم است. در مجموع، این تنظیم یک کار اساسی و ضروری برای حفظ ایمنی و عملکرد رانندگی است. نمودار باد لاستیک کامیون، همراه با تنظیم دقیق فشار باد، مستقیماً با وزن محور و بار مجاز کامیون مرتبط است. این عمل طول عمر لاستیک را افزایش می‌دهد، مصرف سوخت را به حداقل می‌رساند و از سایش زودرس جلوگیری می‌کند. برای هر کامیون ضروری است که نموداری داشته باشد که حداقل و حداکثر فشار باد هر لاستیک را متناسب با وزن محور نشان دهد. در زیر، جدولی برای تنظیم نرخ باد لاستیک‌های کامیون ارائه می‌دهیم. بنابراین، از شما دعوت می‌کنیم تا با وبلاگ ثبت نام باربرگ همراه باشید.

جدول میزان تنظیم فشار باد لاستیک کامیون 

این جدول صرفاً به عنوان مرجعی برای اصلاح فشار باد لاستیک‌های کامیون عمل می‌کند. رعایت دستورالعمل‌ها و پیشنهادات ارائه شده توسط تولیدکنندگان لاستیک و کامیون ضروری است. علاوه بر این، هنگام تنظیم فشار باد لاستیک، باید فشار همه لاستیک‌ها به طور همزمان اصلاح شود. علاوه بر این، بررسی منظم فشار آنها برای حفظ عملکرد بهینه و اطمینان از ایمنی لاستیک‌ها مهم است.

فشار هوا (پیشنهادی) (PSI)

وزن محور (کیلوگرم)

محور

80-100

تا 4000

محور جلو

85-100

4001-4500

محور جلو

90-100

4501-5000

محور جلو

95-105

5001-5500

محور جلو

100-110

5501-6000

محور جلو

105-120

بیشتر از 6000

محور جلو

محور عقب (تک تک)  تا 4000  80 – 100

محور عقب (تک تک) 4001 – 4500  85 – 100

محور عقب (تک تک) 4501 – 5000  90 – 100

محور عقب (تک تک) 5001 – 5500  95 – 105

محور عقب (تک تک) 5501 – 6000  100 – 110

محور عقب (تک تک) بیشتر از 6000  105 – 120

جنبه‌ های ضروری نمودار باد لاستیک کامیون

هر کامیون به یک نمودار باد لاستیک یا نمودار فشار باد مجهز است که با طراحی و نوع خاص آن مطابقت دارد. این نمودار توسط سازنده کامیون یا سازنده تایر تهیه می‌شود. این نمودار اطلاعات ضروری در مورد فشار باد لازم برای هر تایر را ارائه می‌دهد که با توجه به وزن محور و حداکثر ظرفیت بار کامیون تعیین می‌شود. به عنوان مثال، اگر کامیون شما دارای دو محور جلو و دو محور عقب باشد، باد لاستیک باید مطابق با وزن محور و دستورالعمل‌های ارائه شده توسط سازنده اصلاح شود. 

این امر تضمین می‌کند که فشار باد لاستیک به درستی تنظیم شده و در نتیجه عملکرد بهینه کامیون حفظ می‌شود. به طور کلی، حفظ فشار باد صحیح در لاستیک‌های کامیون برای ایمنی و کارایی آنها بسیار مهم است. فشار باد ناکافی می‌تواند منجر به افزایش ساییدگی و کاهش طول عمر لاستیک شود، در حالی که فشار باد بیش از حد می‌تواند منجر به ساییدگی زودرس و خرابی لاستیک شود و در نهایت طول عمر آنها را کاهش دهد.

در پایان

 این مقاله از وبلاگ ثبت نام باربرگ نمودار باد لاستیک کامیون را ارائه داده است. برای تنظیم صحیح باد لاستیک کامیون، توصیه می‌شود به نمودار یا دیاگرام ارائه شده توسط تولیدکنندگان کامیون و لاستیک مراجعه کنید. علاوه بر این، اگر کامیون شما بخشی از یک شرکت حمل و نقل است، ممکن است دستورالعمل‌های خاصی برای تنظیم باد لاستیک داشته باشد. لازم به ذکر است که وبلاگ ثبت نام باربگ منبع معتبری برای ثبت نام باربرگ در ایران است. با مراجعه به وبلاگ ما می ‌توانید طیف وسیعی از خدمات مربوط به ثبت نام باربرگف افزایش سهمیه سوخت گازوئیل و حتی صدور پروانه اشتغال را از ما بخواهید.