پروانه فعالیت رانندگان موضوعی است که در این مقاله قصد داریم تا در مورد آن صحبت کنیم. در با مطالعه این مطلب شما می توانید، تنها با در دست داشتن مدارک لازم مثل: کارت پایان خدمت، گواهینامه معتبر و سایر مدارک مورد نیاز قادر به دریافت پروانه فعالیت شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید. در صورت دریافت مشاوره تلفنی در خصوص نحوه صدور باربرگ و افزایش سهمیه سوخت می توانید با ما تماس حاصل کنید.

پروانه فعالیت رانندگان چیست؟

پروانه فعالیت رانندگان به مجوزی گفته می شود که توسط شهرداری محل سکونت شخص صادر می گردد. این پروانه به رانندگان اجازه می دهد تا به صورت کاملا قانونی در زمینه حمل و نقل درون شهری و حتی فعالیت در حومه شهر فعالیت کنند. بدون داشتن این پروانه رانندگان امکان فعالیت و یا جابه جایی مسافران را نخواهند داشت. برای دریافت چنین پروانه ای نیاز به ارائه مدارکی از جمله: کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی معتبر به همراه عدم سابقه کیفری مورد نیاز است. برای دریافت پروانه فعالیت باید در گام اول به سامانه رسمی صدور پروانه فعالیت رانندگان به آدرس UTCMS.IR مراجعه نمایید و مدارک خود  را بارگذاری کنید.

چگونه پیگیری پروانه فعالیت رانندگان را انجام دهیم؟

کلیه رانندگان به منظور پیگیری پروانه فعالیت خود لازم است تا در گام اول وارد سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل درون شهری و حومه به آدرس UTCMS.IR شوند. پس از وارد شدن به این سامانه باید روی گزینه پیگیری پروانه فعالیت کلیک کنند. سپس لازم است تا کد ملی و کلیه اطلاعات لازم را وارد نمایند. بعد از دریافت اطلاعات خواسته شده یک کد پیگیری به شما داده می شود. پس از دریافت این کد متقاضیان به مدت 3 ماه فرصت دارند که به شهرداری منطقه محل سکونت خود مراجعه کنند و کلیه مدارک خواسته شده را ارائه دهند. در صورت تکمیل مدارک و صحت اطلاعات خواسته شده، پروانه فعالیت برای آن ها صادر می گردد.

درخواست تمدید پروانه فعالیت

اگر به دنبال ثبت درخواشت پروانه فعالیت هستید، کافی است تا به وبسایت ما مراجعه نمایید. همچنین می توانید با شماره گیری شماره 09363660478 با کارشناسان ما در ارتباط باشید. ما در اولین فرصت ممکن پروانه فعالیت شما را تمدید خواهیم کرد و کلیه خدمات لازم در این زمینه را به منظور رفاه حال شما ارائه خواهیم نمود. کافی است تا در زمان پاسخگویی مشاوران ما کمی صبور باشید. تا درخواست تمدید پروانه فعالیت شما انجام شود.

پیگیری پروانه فعالیت کامیون

یکی از خدماتی که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند، پیگری درخواست پروانه فعالیت کامیون است. در واقع بسیار از کامیون داران عزیز می توانند، برای دریافت و یا پیگیری پروانه فعالیت خود، با ارائه دهندگان پروانه فعالیت کامیون تماس بگیرنند. همچنین بسیاری از خدماتی که به دنبال ان هستند، مثل ثبت نام و دریافت باربرگ توسط کارشناسان حوزه صدور پروانه فعالیت انجام خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت نام پروانه فعالیت سوخت 

مهمترین مدارکی که در زمان ثبت نام پروانه فعالیت سوخت به آن ها احتیاج دارید، را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

نوع مدرک

توضیحات و موارد لازم

مدارک هویتی

کپی کارت ملی، کپی تمام صفحات شناسنامه، کارت پایان خدمت یا معافیت (برای آقایان)، تابعیت ایرانی یا مجوز کار برای اتباع خارجی

مدارک وسیله نقلیه

کپی کارت خودرو، کپی کارت معاینه فنی، کپی بیمه نامه شخص ثالث، سند مالکیت یا فاکتور فروش خودرو

مدارک تخصصی و تعهدنامه‌ها

گواهینامه رانندگی معتبر، تعهدنامه نصب تجهیزات هوشمند (فرم تعهدنامه نصب دستگاه سیپاد برای ناوگان دیزلی)، تعهدنامه حسن انجام کار (فرم مخصوص اشخاص حقیقی و حقوقی)

مدارک سلامت و صلاحیت

کارت سلامت جسمی و روحی، گواهی عدم اعتیاد، گواهی عدم سوء پیشینه (معمولاً در مرحله مراجعه حضوری به شهرداری ارائه می‌شود)

مدارک تکمیلی

عکس پرسنلی مالک یا راننده، فرم تکمیل شده درخواست صدور پروانه فعالیت ناوگان (فرم شماره ۱ برای اشخاص حقوقی و فرم شماره ۲ برای اشخاص حقیقی)

مراحل ثبت نام پروانه فعالیت ماشین سنگین 

در این قسمت از مقاله طریقه دریافت پروانه فعالیت از سامانه Utcms را به شما اموزش می دهیم. تا بتوانید ثبت نام پروانه فعالیت ماشین سنگین (پروانه اشتغال رانندگان ناوگان باری)، را به راحتی انجام دهید.

در گام اول باید وارد به سامانه مدیریت حمل و نقل درون شهری به آدرس UTCMS.IR شوید.

سپس باید گزینه ثبت درخواست پروانه اشتغال رانندگان ناوگان باری را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی نیاز به مطالعه شرایط و مدارک مورد نیاز و تایید آنها دارید.

وارد کردن اطلاعات شخصی شامل کد ملی، تاریخ تولد، استان و شهر محل تولد و اطلاعات وسیله نقلیه ضروری است.

حال شما به مرحله ثبت نهایی و دریافت کد رهگیری ثبت نام هدایت خواهید شد.

توجه کنید که ظرف مدت سه ماه با در دست داشتن کد رهگیری و مدارک لازم باید به شهرداری محل سکونت خود مراجعه کنید

شهرداری پس از بررسی مدارک، نامه ‌ای برای اخذ گواهی عدم سوء پیشینه و کارت سلامت شما صادر می ‌کند.

اکنون نیاز است که گواهی عدم سوء پیشینه و کارت سلامت خود را به شهرداری دهید و مراحل نهایی را تکمیل کنید.

به شما تبریک می گوییم. شما توانستید تا دریافت پروانه اشتغال رانندگان از شهرداری را با موفقیت انجام دهید.

سخن پایانی

در این مقاله توضیحاتی در خصوص نحوه استعلام پروانه اشتغال رانندگان به شما ارائه کردیم. دریافت این پروانه یکی از دغدغه های رانندگان است. اما با مطالعه کامل این مطلب شما می توانید، پروانه فعالیت مربوط به رانندگان را دریافت کنید. همچنین در صورت عدم دریافت پروانه فعالیت ناوگان حمل و نقل می توانید، با شماره تلفن درج شده در وبسایت ما تماس بگیرید. تا کارشناسان ما شما را در جهت امور دریافت پروانه فعالیت راهنمایی کنند.